preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Rikard Katalinić Jeretov" Opatija

Općenite vijesti za roditelje

E-UČENJE upute i savjeti roditeljima

Autor: Marijana Mavić, 13. 1. 2021.

Za roditelje i staratelje

Roditelj treba osigurati i postaviti djetetu pravila škole u kući i odrediti vrijeme za učenje – moramo biti svjesni da ni djeca ni roditelji ne doživljavaju svoj dom kao školu i smatraju kako se kod kuće radi samo domaća zadaća. To u ovim uvjetima više nije tako i na takav se način roditelji trebaju postaviti i prema djeci.

Roditeljska je uloga poticati dijete da samostalno odrađuje sve zadatke i ohrabriti ga da se za sve nejasnoće obrati učitelju. Odgovornost je roditelja da pomognu djetetu – ali ne i raditi umjesto njega. Iako je razumljivo nastojanje roditelja da učenici postignu bolje rezultate, a time i ocjene, pomoć roditelja ne smije prijeći u pisanje zadaća umjesto učenika, izradu radova koji učenici trebaju samostalno napraviti ili pritisak na učenike i nastavnike vezano uz bolje ocjene. Roditelji koji prelaze u pomoć koja to nije, štete razvoju odgovornosti i samostalnosti kod djece i umanjuju njihove šanse za samostalno snalaženje u procesu cjeloživotnog učenja i svakodnevnog rješavanja problema. Roditelji su ti koji moraju odgajati svoju djecu da ne varaju, ne prepisuju i da cijene rad, kako svoj, tako i tuđi.

Pritom roditelji trebaju surađivati s učiteljima i stručnim suradnicima da bi osigurali opću dobrobit svoje djece, poticali ih na učenje, na istraživanje i dobru organizaciju vremena tijekom nastave na daljinu.

Tijekom učenja roditelj može pratiti način rada učenika i u suradnji s učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima, pomagati mu u osmišljavanju što boljih pristupa učenju i načina učenja, odnosno pomagati mu da uči kako učiti.

 

Komunikacija roditelja i učitelja

  • Predmetni učitelji su dužni pratiti rad učenika i voditi bilješke u e-Dnevniku kako bi roditelji imali uvid u učenikovo napredovanje u učenju.
  • Predmetni učitelj je za upite roditelja dostupan u komunikacijskim kanalima alata MS Teams u terminu individualnih informativnih informacija.
  • Ukoliko roditelj pisano komunicira s učiteljem putem alata MS Teams, treba jasno istaknuti da poruku piše roditelj, a ne učenik. Roditelji ne smiju pisati poruke u ime učenika.
  • Roditelji s razrednikom komuniciraju na način koji određuje razrednik. To može, ali i ne mora biti komunikacija unutar alata MS Teams, već je alat dogovoren između razrednika i roditelja.
  • Roditelji mogu svakodnevno razredniku slati bitne obavijesti (kao što su bolest ili drugi razlog izostanka učenika s nastave) putem dogovorenih komunikacijskih kanala u vremenu od 8.00 do 16.00h, dok je za upite o školskom uspjehu razrednik dostupan u terminu informacija.

Vrednovanje učenika

Roditelji trebaju uočiti da se vrednovanje ne oslanja, kao do sada, na poznavanje sadržaja kao glavni pokazatelj znanja, već da treba obratiti pažnju i na druge elemente (samostalnost, kreativnost, mogućnost korištenja naučenog...) i da računaju da će nastavnici i to uzimati u obzir. Posebno je istaknuto da svi učenici u ovom razdoblju trebaju dobiti i ocjenu iz aktivnosti u izvršavanju svojih obaveza, ali i da se očekuje da samostalno rade na složenijim zadacima. U tim složenijim zadacima dobro je da roditelji budu upoznati s njima, ali nikako da sudjeluju u izradi i pisanju takvih radova umjesto učenika.

Kriteriji koji ulaze u praćenje i vrednovanje rada učenika u e-učenju

  • pridržavanje roka za izvršenje zadatka koji je dao nastavnik
  • uljudno usmeno i pisano komuniciranje - služeći se standardnim hrvatskim jezikom (odnosi se i na komunikaciju MS Teams-om/Zoom-om ili sl.)
  • pravovremeno javljanje učitelju (dogovorenim načinom) svakoga dana prema rasporedu sati (odnosi se i na online sastanke)

Provjere znanja

  • Učenik je dužan pristupiti najavljenoj provjeri znanja, u protivnom mu se upisuje izostanak s nastave.
  • Učenik provjeru znanja mora rješavati samostalno. Tijekom provjere učenik ne smije

komunicirati s drugim učenicima putem komunikacijskih kanala niti koristiti pomoć ukućana.

  • Učeniku u vrijeme trajanja provjere mora biti omogućen radni prostor neometan od strane ukućana.

Izvor:  https://skolazazivot.hr/upute-za-vrednovanje-i-ocjenjivanje-tijekom-nastave-na-daljinu/

 

 




CMS za škole logo
Osnovna škola "Rikard Katalinić Jeretov" Opatija / Nova cesta 53, HR-51410 Opatija / os-rkatalinic-jeretov-opatija.skole.hr / ured@os-rkatalinic-jeretov-opatija.skole.hr
preskoči na navigaciju