STEMoteka u području kemije

Učiteljica kemije Marina Bujan osmislila je edukativne pokuse za unapređenje prirodoznanstvenih kompetencija i razvoja kritičkog mišljenja. Između mnoštva provedenih pokusa snimljeni su videozapisi pokusa koji obuhvaćaju tri različite teme: gustoća, kapilarnosti i površinska napetost vode. 

Videozapis vezan uz gustoću tvari prikazuje provedbu pokusa pod nazivom „Toranj gustoće“ u kojem učenici, koristeći se znanjima o gustoći tvari navode tvari prema porastu gustoće. U drugom dijelu videozapisa učenica određuje, odnosno izračunava gustoća vode pri sobnoj temperaturi prethodnim određivanjem mase i volumena vode. 

U videozapisu „Kapilarnost“ učenici postavljaju dva pokusa koja dokazuju pojavu kapilarnosti vode, a to su „Voda koja bježi“ i „Duga“. 

Videozapisom „Površinska napetost“ učenici kroz dva pokusa demonstriraju kako sapuni i deterdženti narušavaju, inače veliku površinsku napetost vode koja je bitno svojstvo vode za razne biljne i životinjske organizme.  Učenici paralelno postavljaju dva pokusa, jedan sa mljevenim paprom, a drugi sa spajalicom. Jedan od ciljeva ovakvih pokusa je također osvijestiti učenike koliko je bitna briga o okolišu. 

Učenici su osim provedbe pokusa imali mogućnost sudjelovati u izradi balzama za ruke te izradi sapuna procesom saponifikacije. Postupak izrade balzama i sapuna nismo popratili videozapisom međutim imamo fotografije gotovih balzama i sapuna koji će se iduće nastavne godine prodavati u sklopu naše učeniče zadruge „VIVO“. Cilj rada zadruge je omogućiti učenicima sudjelovanje u različitim aktivnostima te kroz njih razvijati njihove sposobnosti i vještine, poticati timski rad i suradničko učenje te osvijestiti važnost brige o okolišu. Učenici polaznici različitih sekcija imaju priliku postati pravi poduzetnici i vidjeti kako teče proces od ideje do gotovog proizvoda i prodaje.  

 

 

 

Skip to content