Projekt "Eko-škole" je međunarodni projekt utemeljen 1981. godine pri Vijeću Europe, a provodi ga Europska zaklada za odgoj i obrazovanje. Nacionalni koordinator projekta u Hrvatskoj je Pokret prijatelja prirode "Lijepa naša ". Eko škola je projekt osmišljen u svrhu provedbe smjernica odgoja i obrazovanja za okoliš na razini čitave škole.
ZADAĆA EKO-ŠKOLE
- Ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u svakodnevni život učenika i djelatnika škole.
- Stvaranje pozitivnog odnosa prema okolišu i razvijanje osjećanja odgovornosti prema njemu.
- Buđenje interesa i poticanje učenika na aktivnosti kojima će senzibilizirati obitelj i širu zajednicu za problem okoliša.
- Naglašavanje neophodnosti smanjivanja i zbrinjavanja otpada, te racionalnog korištenja energije i vode.
- Jednom riječju - ŽIVJETI EKO!
Projektni dan 2012
Autor: Kristian Tončić, 19. 4. 2012.
U našoj školi se 18.4.2012. održao Projektni dan. Tema je bila Otpad ni(je) smeće.
Pročitajte radove naših novinara o uspješnosti Projektnog dana možete čitati u nastavku.
Ja biram, ja recikliram
Učenici 7. c razreda koji su imali Kemiju izrađivali su plakate potaknute porukom Smeće (ni)je otpad. Profesorica je na ploču napisala nekoliko općih podataka o ekologiji. Učenici su dobili podatke i materijale tj. čepove koje su na kraju koristili za izradu uspješnih i zanimljivih plakata. Nazivi plakata su bili: Otpad (ni)je smeće dva puta, Ekologija, Ja biram, ,ja recikliram. Naučili su da moraju razmisliti o smeću te da ga mogu reciklirati i napraviti nešto korisno od njih.
Kristian Tončić , 6.c
Zanimljiva kompozicija od tetrapaka
Učenici 8.c razreda su prvi sat za Eko projekt izradili slobodne kompozicije od tetrapaka. Učenici su s veseljem odradili zadatak, a radovi su bili vrlo uspješni. Na naša pitanja o tome kako im se svidjelo i je li im bilo teško, odgovorili su da im se jako svidjelo i da im je uz dobru zabavu, pomoć profesorice i zajednički rad bilo poučno i zanimljivo, te da im uopće nije bilo teško.
Matea Topol, 6.c i Petra Peloza, 6.a
Eko četvrtaši
4.a razred je 17. i 18. travnja 2012. povodom Projektnog dana izradio mnoge eko predmete kao što su bubamare, pingvini i lutke. Pingvine su izradili od boca, maramica, kolaža i ukrasnih traka. Učenica Eni Juričić izradila je lutku od kartona i starih platnenih materijala.
Je li ti se svidjela izrada pingvina?
Inge Juričić: Da.
Možeš li nam opisati izradu pingvina?
Inge Juričić: Za izradu su nam bile potrebne boce koje smo oprali. Ljepilom smo zalijepili maramice, a crnom temperom smo mu obojili glavu. Od kolaža smo izradili oči, kljun, ruke, noge. Ukrasna traka poslužila nam je kao šal.
Što ćeš na kraju s njom?
Eni Juričić: Pingvin ću staviti na noćni ormarić.
Je li ti se svidjela izrada plakata?
Antonela Sušanj: Da.
Što ti je bilo potrebno za izradu?
Antonela Sušanj: Hamer, vodene boje, drvene boje, olovke.
4.b razred je 17.4.2012. izradio mnoštvo zanimljivih crkava, svatove, naftovod, maketu grada i Pinoccia.
Je li ti se svidio ovaj školski Eko projekt?
Antea Karadakić: Da, bilo je jako interesantno.
Lucija Dunatov: Da, jako me se dojmilo.
Lara Kurti: Da, jako mi se svidjelo.
Što vam je bilo potrebno za izradu?
Lucija Donatov: karton, novinski papir, til, gumbići, boca od papira, tempera.
4.c razred je na Vjeronauku 18.4.2012. tijekom Eko projekta koristio novine i spajalice. Od novina su izradili torbice koje su zatim pomoću spajalica pričvrstili.
Je li ti se svidio Eko projekt?
Laura Banić: Da, zanimljivo mi je.
Maja Biskupović: Da, svidio mi se.
Što vam je bilo potrebno za izradu?
Maja Biskupović: Novine, papir, škare i spajalica.
Koji ti je dio izrađivanja bio najzanimljiviji?
Ema Milanović: Kraj.
Maja Biskupović: Izrađivanje pletenica.
Što ćeš na kraju s njom?
David Šimunić: Ići ću s njom u dućan.
Ema Milanović: Izložiti ću je u kući.
Maja Biskupović: Bit će izložena na izložbi.
Anamaria Karadakić i Tijana Paska Babić, 6.a
Razvrstavanje otpada
Učenici 5.a razreda su drugi sat podijelili razred u dvije skupine. Jedna skupina je govorila o razvrstavanju otpada dok je druga radila plakat na tu temu. U prvoj skupini se ispostavilo da učenici jako puno znaju o razvrstavanju otpada i da se zaista trude da otpad razvrstavaju u posebne kontejnere dok su učenici druge skupine uspješno napravili plakat. Na plakatu su nacrtali kontejnere za razvrstavanje otpada koji su bili originalno osmišljeni.
Matea Topol, 6.c i Petra Peloza, 6.a
Zanimljivo stablo
Učenici 6.a i 6.c na satu Hrvatskoga jezika zajedno su radili na projektu. Pisali su eko poruke koje su kasnije lijepili na zeleno stablo, a žuti papirići tj. poruke na stablu su izgledali kao male kruške. Projekt je bio potaknut očuvanjem prirode.
Kristian Tončić, 6.c
Praktične vaze i kontejnerići
Učenici 5.c razreda su prvi školski sat izrađivali vaze i kontejneriće od boca i smotuljaka novinskog papira. Razred se podijelio u grupe od 4-5 učenika. Svaki učenik je dobio zaduženje što će raditi te su svi svoj zadatak odradili vrlo ozbiljno i bez ikakvog problema.
Matea Topol, 6.c i Petra Peloza, 6.a
Mlade snage
Učenici u izvannastavnoj aktivnosti pozorno su pratili sva događanja u školi. Mlade snage u našoj školi ni ove godine nas nisu propustile izvijestiti o Projektnom danu. Fotografirali su, intervjuirali i pisali tekstove. Jako su se potrudili i prikupili puno informacija. Napravili su zidne novine kojima su popratili događanje u školi.
Kristian Tončić , 6.c