OPĆA PRAVILA PONAŠANJA DJECE U SLUČAJU POTRESA
PRIJE POTRESA
- Učenici razgovaraju s nastavnicima i roditeljima što moraju činiti tijekom potresa.
- U školi uz pomoć nastavnika utvrđuju što sve sadrži komplet za preživljavanje, a kod kuće zajedno s roditeljima pripremaju jedan komplet koji mogu imati i u školi.
- Sudjeluju u vježbi evakuacije koja će se provesti u školi kako bi naučili što treba činiti u slučaju potresa.
TIJEKOM POTRESA
Postupanje učenika u školi
- Zaklanjaju se ispod stola, u kutu učionice ili ispod nosive grede. Štite i pokrivaju glavu debljom odjećom, torbom, rukama od mogućih padajućih predmeta.
- Odmiču se od prozora, staklenih površina, visokih ormara ili visećih predmeta.
- Ne koriste stepenice (ili dizalo), ne skaču kroz prozor. Stepenice se lako uruše, a dizalo se može zaglaviti pa se ne može izaći.
- Ne napuštaju zgradu dok traje potres. Nakon smirivanja trešnje, učitelji odvode učenike evakuacijskim putem na zborno mjesto (pr. školsko igralište).
- Ne koriste mobilne telefone za kontakte s roditeljima dok nisu na sigurnome.
- Ne napuštaju zborno mjesto, čekaju upute nastavnika o povratku u učionice ili organiziranom odlasku kućama.
Postupanje učenika na otvorenom
- Izbjegavaju građevine, žice, stupove, reklame i druge predmete koji mogu pasti na njih i ozlijediti ih.
- Ako su zatrpani, skreću pozornost na sebe lupanjem po cijevi ili zidu, izbjegavaju vikanje (štede energiju, zrak, ne udišu prašinu).
Postupanje učenika tijekom vožnje u vozilu
- Ostaju mirni na svojim mjestima u vozilu (automobilu, autobusu).
- Ne pokušavaju samostalno napustiti autobus, čekaju upute vozača koji će autobus usmjeriti na sigurno mjesto.
NAKON POTRESA
ukazati učenicima na prihvatljive načine reagiranja i lakšeg nošenja sa situacijom
- Potrebno je da se smire, ne šire paniku, sačuvaju prisebnost.
- Slušaju upute nastavnika čime pomažu sebi i drugima da se katastrofa lakše riješi.
ukazati učenicima na utjecaj prirodnih katastrofa na tijelo i psihu
- Opisati učenicima određene tipične fizičke, emocionalne i mentalne reakcije (bolovi u trbuhu, glavobolja; tuga, pretjerana napetost; zbunjenost, problemi u pamćenju…).
- Osvijestiti načine kako si mogu pomoći (briga o sebi).
Ministarstvo unutarnjih poslova, odnosno Ravnateljstvo civilne zaštite izradilo je brošuru za edukaciju učenika Ljudi su preživjeli katastrofalne potrese. Možeš i ti! Pripremi se!.
Cijela brošura nalazi se u privitku.
Izvor: Ljudi su preživjeli katastrofalne potrese. Možeš i ti! Pripremi se!.