preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Rikard Katalinić Jeretov" Opatija

Maja Maravić

Maja Maravić, školski psiholog

Ured školske psihologinje nalazi se na kraju hodnika koji vodi prema računovodstvu, soba 13.

Uredovno vrijeme:

Pon - pet : 07,30 - 13,30 sati

Srijedom ujutro psihologinja se nalazi u školi Volosko.

Primanje roditelja: svakim danom, najbolje uz prethodni dogovor na broj telefona 703 - 915.






Psiholog - informacije

Polazak u školu

Autor: Maja Maravić, Saša Bačić, 11. 4. 2013.

Polazak u školu – što je važno znati?

Svi se sigurno slažemo s činjenicom da je polazak našeg djeteta vrlo važan događaj u našim obiteljima. Prosječni roditelj počinje s pripremama već zadnju godinu vrtića, razgovarajući s djetetom o njegom osjećajima i očekivanjima vezanim uz polazak u prvi razred. Često postavljamo pitanja odgajateljima vezano uz zrelost i pripremljenost našeg djeteta za tako veliku promjenu i izazove koji se pred njega stavljaju. Često se prilikom govora o zrelosti za polazak u školu miješaju različite ideje, najčešće onih koji pitaju (u ovom slučaju roditelj) i onih koji odgovaraju (odgajatelj, psiholog i ostali stručnjaci). Važno je napomenuti sljedeće:

Ukupna zrelost djeteta, nužna za uspješni polazak u prvi razred osnovne škole, podrazumijeva usvajanje niza bitnih karakteristika, vještina i sposobnosti. Sveukupno gledano, opća priprema za školu obuhvaća sljedeće:

  • adekvatan stupanj razvoja sposobnosti opažanja te razlikovanja bitnog od nebitnog,
  • shvaćanje prostornih i vremenskih odnosa,
  • sposobnost klasifikacije i razvrstavanja stečenih znanja,
  • adekvatan stupanj razvoja govornih sposobnosti; bogatstvo rječnika,
  • razvijena orijentacija i snalaženje u prostoru,
  • razvijenost radnih navika i odgovornosti,
  • razvijene kulturno-higijenske navike,
  • grafomotorika i okulomotorika ,
  • pojam količine
  • samostalnost, zrelost i mogućnost održavanja pažnje i koncentracije.

Ove se vještine testiraju od strane školskog psihologa koji za testiranje koristi Test spremnosti za školu (TSŠ) autorica: V.V.Vidović, V.V.Štetić, L.Arambašić i Ž. Miharija. Ovim se testom mjere četiri različita područja važna za procjenu djetetove zrelosti pri polasku u školu. Važno je naglasiti da ovo NIJE TEST INTELIGENCIJE već test kojim se mjeri razina razvijenosti pojedinih vještina. Test provodi najčešće školski psiholog u manjim skupinama predškolaca. Prosječno trajanje testa je od 45 min do sat vremena. Prilikom testiranja, osim uspješnosti, psiholog ima priliku vidjeti kako dijete funkcionira u ispitnim situacijama, slijedi li uputu, kojim redoslijedom pristupa rješavanju, odustaje li brzo ili je ustrajno i sl.  Rezultat na testu, zajedno s mišljenjem vrtića odlična je informacija školskom psihologu i učiteljici koji onda zajednički prilagođavaju način, brzinu i očekivanja pojedinom djetetu.

Najčešća pitanja roditelja vezana uz polazak u školu:

  1. Mora li dijete prije upisa u prvi razred znati čitati i pisati?

Naravno da NE. Za učenje čitanja i pisanja ima vremena tijekom školske godine. Umjesto učenja čitanja i pisanja, možete se s djetetom igrati i pritom razvijati motoriku prstiju, koncentraciju, strpljivost.

  1. Ako je dijete savladalo čitanje i pisanje, hoće li mu biti dosadno u  prvom razredu?

NEĆE. Polazak u školu nešto je sasvim novo i uzbudljivo u dječjem životu. U školama učiteljice individualiziraju pristup, pa će stoga svakom djetetu prilagoditi brzinu i težinu sadržaja ovisno o predznanju s kojim dolazi u školu.

  1. Moje se dijete boji škole. Što učiniti?

Mnoga se djeca boje odvojiti od roditelja i ostati sama u novom prostoru, okružena novim licima od kojih možda mnoga i ne poznaju. Razgovarajte s djetetom, podijelite s njime vlastito iskustvo, objasnite da će se s vremenom sigurno osjećati bolje i sigurnije.

 

  1. Moje je dijete razigrano i ne znam hoće li moći sjediti toliko sati u školskoj klupi.

Veselo i živahno dijete zasigurno će brzo shvatiti da u razredu ne može raditi što god želi. Različiti nastavni sadržaji, zadatci i izazovi ubrzo će zamijeniti potrebu za vrpoljenjem, okretanjem u klupi i hodanjem po razredu. Suvremene promjene u nastavi i pedagoškom pristupu djetetu, dopuštaju mnogo veću slobodu zadovoljavanja potrebe za kretanjem nego što je to bilo nekad.

  1. Kako će se moje dijete nositi s eventualnim neuspjehom?

Natjecateljsko okruženje, uspoređivanje s drugima, visoka roditeljska ili dječja očekivanja neki su od razloga mogućeg dječjeg razočaranja ili izvor neugode i anksioznosti kako kod djeteta tako i kod roditelja. U prvom razredu s ocjenjivanjem se počinje tek u drugom polugodištu. Dobro je na vrijeme upoznati dijete s činjenicom da će ga u školi ocjenjivati i uspoređivati s drugom djecom. Treba naglasiti da ćete biti uz dijete kao podrška i poticaj, te da ocjene nemaju nikakve veze s emocijama koje prema njemu gajite. Nadalje, ono što je najvažnije istaknuti jest da smo svi u nečemu izvrsni, te da je njegov trud i zalaganje ono što je najvažnije i što će ga sigurno dovesti do uspjeha.

 

                                                                                                                      Školska psihologinja:

                                                                                                                      Maja Maravić, prof.


Priloženi dokumenti:
Polazak_u_skolu.docx (15.33 KB)


Dokumenti



CMS za škole logo
Osnovna škola "Rikard Katalinić Jeretov" Opatija / Nova cesta 53, HR-51410 Opatija / os-rkatalinic-jeretov-opatija.skole.hr / ured@os-rkatalinic-jeretov-opatija.skole.hr
preskoči na navigaciju